Friday, December 21, 2007

Where to go? What to do?

In our life,
Do we know where exactly we wanted to go?
What actually we wanted to do?
Bile kite nk makan, org ajak pegi jalan..
Bile nk tido, bos suruh pegi keje..
Bile nk take a nap for a while, trying to forget what happen in a day,
Ade je yg kacau...
Is it our life? Or other people's life?
Or our life that being controlled by other people?

Kadang2 aku terfikir,
Ape la nk jadi dgn aku nih...
Mane aku melangkah, kat situ org hina aku..
Mane aku pergi, di situ org mencaci..
Ape yg aku nk buat, sentiase ade kesalahan..
Walaupun ape yg aku nk buat tu, utk betulkn kesilapan,
Masih lagi ade kesilapan dimata orang lain..
Sampai bile nk hidup bertuankn org?
Sampai bile nk bernafas dikawal org?
Sampai bile nk itu? Sampai bile nk ini?
Sampai bile nk abess daaaaaaa......

Bertuah betul aku,
Sentiase ade seseorg yg teman aku,
Die sentiase ade dgn aku,
Walau camane susahnye hidup aku,
Jage makan minum aku,
Tak terbalas rasenye ape yg die buat utk aku..
Ucapan terima kasih walau seribu kali pun takkan balas jasa tu..
Kucupan sayang walau sejuta kali pun masih jauh utk tandingi budi tu..
Sebab tu aku sentiase mengalah dalam baaaaaaaaaaaanyak hal...
Sebab tu aku tak kisah utk memujuk walau pedih hati aku tahan...
Kenape?Sebab aku tau, kasih sayang aku kt die mmg susah nk padam...

But still,
Aku masih tak faham,
Kenapa aku susah sangat nk berjaya?
Kenapa aku xboleh buat ape yg aku nk?
Kenapa aku xbole pegi ikut suke ati mak bapak tok nenek opah aku?
Kenapa setiap inci perbuatan aku, keje aku, being control by other people?
Why? Why? Why?
That question will never ever faded..till the end of time..
UNTILL WHEN-WHEN..

No comments: