Thursday, December 18, 2008

Manusia dan kegilaannya

Dalam dunia ni ada bermacam-macam jenis manusia. Masing-masing berbeza dari warna kulit, kaum kerabat, saudara-mara, saiz anak mata, garis cap jari dan macam-macam lagi. Dan bukan setakat tu saja, ada jugak bermacam-macam kegilaan yang terdapat pada manusia ni. Kegilaan ni bukan maksud gila tapi ada satu tabiat yang pelik yang memang jarang-jarang dibuat orang. Contohnya ada orang yang suka mengumpul koleksi ikan lumba-lumba, koleksi pokemon, patung aksi dari Todd McFarlane, dan juga mengumpul batu yang berbentuk aneh (ni bukan hobi Bo ke? Kawan shin chan yang hingus meleleh tu?) Kat sini aku nak ceritakan satu kisah sorang yang aku cukup berbulu betul la dengan hobi dia ni. Nama orang ni John Joseph Travolta, anak kelahiran Engelwood, New Jersey dan yang terakhir dari 6 orang adik-beradik. Dia ni mengukir nama dalam bidang hiburan sebagai seorang performer yang mendominasi bidang nyanyian, tarian rancak dan juga lakonan mantap.

Cukup sekadar tu latar belakang abang brader ni, tak perlu nak tahu tarikh lahir, no kad pengenalan, saiz kasut dan makanan kegemaran. Aku cerita pasal dia ni sebabnya aku tersangat jealous dengan dia ni. Korang semua tau tak yang dia ni ada lesen bawak kapal terbang? Ya, benar dia boleh bawak kapal terbang tapi bukan itu yang aku nak highlight dalam kisah ni. Dan korang tahu tak yang dia ni sebenarnya ada kapal terbang sendiri? Ya, cik adik dan cik abang, ini bukan private jet bodoh yang boleh duduk 4-5 orang saja tu tapi dia ni ada Boeing 707 dan juga sebuah lagi aku dah lupa nama. Hello, dia ni dah boleh bukak airline sendiri tapi dia tak nak bukak, korang tau sebab apa? Korang tau apa dia cakap bila orang tanya pasal flying and his fleet? 'Well, it's just my hobby..'. WHAT A MAN!!!!! Moznek ayah dia la. Aku ni begitu obses dengan kapal terbang tapi tak pernah terfikir pun jadi macam dia tu, ada kapal terbang sebab hobi aja? Korang nak tau apa yang lagi best? Sebelah rumah dia ada airstrip. Korang tengok la kat gambar sebelah tu. Itu la rumah dia. Ada parking boeing 707 wa cakap lu, xmain la parking mercedes ke semua tu. Damn! Korang tau tak apa maknanya? Dia boleh naik kapal terbang nak pergi pasar tani kat sini korang tau? DAMN!! Hati aku telah dilukai.

Aku teringin sangat nak ada semua benda tu. Aku ni dah la obses dengan flight, mamat tu boleh pulak ada one fleet of planes and only keep it as a hobby. Iskk, boleh bayangkan tak seorang lelaki yang berlakon sebagai perempuan gemuk dalam cerita 'HAIRSPRAY' ada semua benda tu. Aku berdoa banyak-banyak, mintak sangat Tuhan akan kabulkan permintaan aku yang satu ni. AMIN.

~hopefully one day all my dream will come true~

No comments: