Sunday, September 26, 2010

I'm not talking gibberish!


Aku agak terkejut tadi bila bukak yahoo! mail dan terbaca pasal DiGi punya offer (in conjunction with nuffnang) nak bagi iPhone4 for free untuk selected bloggers. Damn! Aku terlambat 3 hari. Kebiasaannya memang aku jarang bukak email pun sebab most of my mails were from facebook notifications yang aku dah directkan ke spam. Suddenly aku teringat pasal nuffnang, and aku pun saja check and wah-lah! AKU TERLEWAT 3 HARI. Dengan semangat wajanya aku pun selamber taik je ikut arahan and tulis satu posting tapi terkandas sebab aku terperasan ada satu ads yang di'offer' tu tak keluar. Mungkin dah abis due date, so dia delete link untuk yang lambat. Haih~padan muka beliau.

Aku tengah dalam keadaan sedikit tenang, mood raya yang so-so, tahap rajin yang tak seberapa, keadaan perut yang sedang dalam pembinaan, dan beberapa isu hangat yang aku tak ambil pot sangat. Dalam masa lebih kurang seminggu lagi aku akan menghadapi satu 'trial' yang agak mendebarkan, mungkin sedikit sebanyak memberi efek kepada masa depan. Tapi aku tawakal sajalah, kalau dah buat tu berani la nak tanggung. Aku tahu nanti akan ada ramai yang mempersalahkan aku. Tapi aku ikut suka hati aku lah. Hal itu dah aku tetapkan dulu tapi masing-masing nak tunjuk pandai, masing-masing nak tunjuk bijak. So, apa yang terjadi kat dalam tu nanti biar aku yang handle, siapa yang nak menyambung sampai kat luar, meh sini aku tomoikan skali.

Itu satu hal, lagi satu hal macam biasalah konflik jiwa remaja, memikirkan masa depan. Aku memikirkan macamana dengan kerjaya aku, projek ni boleh bagi pulangan ke tak, bila aku nak beli kereta, bila aku nak kahwin, bila aku nak pergi umrah, dll. Bukan aku tak yakin dengan apa yang aku buat sekarang cuma aku fikirkan tentang timeline untuk setiap satu tu. Aku bajet nak pergi umrah dalam tahun depan, nak beli kereta pun dalam tahun depan, kahwin-kahwin ni tak masuk dalam timeline tapi kalau boleh cepat alhamdulillah. Sempat ke tak untuk aku capai semua tu mengikut jarak masa yang aku letak? Sempat atau tidak aku capai semua tu dalam jangkamasa yang Allah berikan kepada aku? Wallahualam bissawaab. Aku tak takut mati sebab mati itu pasti. Lagipun mati itu adalah hak kepada manusia maknanya setiap manusia akan mati juga satu hari nanti. Cepat atau lambat, itu yang jadi persoalan.

~kalau takut mati, jangan mimpi nak syurga..kalau nak syurga, kena mati dulu..

No comments: