Tuesday, November 9, 2010

Pesanan Buat Suami dan Isteri - Ustaz Kazim Elias

-ni ada orang request.disebabkan aku tak hebat lagi berceramah, aku wakilkan Ustaz Kazim Elias. (Heheh)-


Summary buat pemalas nak dengar dan tonton:
1- Betapa besar pahala jadi isteri.
2- Setiap suap yang isteri makan, ada pahala bagi suami.
3- Suami jangan kedekut dengan isteri.
4- Mana-mana suami yg genggam tangan isteri dgn penuh kasih sayang, gugur dosa kecil dari celah jari.
5- Suami isteri yang berpandangan dgn penuh kasih sayang, Allah pandang mereka dgn pandangan rahmat.
6- Tidur dgn suami ada pahala lebih besar drp baca Al-Quran.
7- Isteri yang melahirkan anak mendapat pahala ibarat menunaikan haji dan umrah.
8- Allah hapuskan dosa dan menaikkan darjat isteri yang melahirkan bayinya.
9- Nabi Muhammad S.A.W berbangga dgn siapa yg banyak anak.
10- Berikan pendidikan yang betul untuk anak-anak.

Sekian, terima kasih.
(request sebenar ialah ciri-ciri suami dan isteri yang bla bla bla..aku rasa boring..jadi aku tempek ini je cukup)
p/s: lain kali aku kasi letak Ustaz Akhil Hayy, biar ramai yang membantah. HAHA!~

No comments: