Wednesday, October 13, 2010

Bila datuk dah hilang pangkat....

Istana Kelantan lucut 'Datuk' Ibrahim, Wan Hashim.

KOTA BHARU, 13 Okt: Istana Kelantan menarik balik gelaran Datuk terhadap Datuk Ibrahim Ali dan Datuk Wan Hashim Wan Daud.


Demikian dinyatakan oleh Setiausaha Kerajaan negeri, Datuk Mohd Aiseri Alias dalam sidang media di pejabatnya, Kota Darulnaim, pagi ini. -harakahdaily.net

----------------------------------------------------------|  |  |---

Kelakar pulak tengok berita ni. Bukan kelakar sebab berita tindakan sultan tapi kelakar sebab lelaki yang kononnya mendabik dada, menggelarkan diri sebagai hero bangsa melayu, menerajui gerakan pekasam yang tak faham apa tujuan, sekali dah kena dengan 'bos' lagilah nampak dungunya. Boleh la lepas ni dia cakap tak kisah dengan gelaran itu, tak terasa dengan penghargaan yang pernah dia dapat dulu, tapi mung jangang lupo boh, kalu takdo 'datuk' dipangka namo mung dulu mung ingak orang semue nok sokong mung?

Dulu melompat dari bulan sampai ke dalam paya, lepas tu melompat-lompat bawak pekasam pulak, ni sekarang dah kena smash sekali. Ukur leher dulu la kalau nak buat macam tu. Apa yang dibuatnya pun aku tak faham. Melaung-laung ke sana ke mari menjaja nama pekasam, pertubuhan yang nak menyelamatkan hak-hak bangsa melayu, mempertahankan hak keistimewaan bangsa melayu di Malaysia ni. Kewujudan pekasam tu membuatkan pertubuhan melayu lain seperti Pekida, UMNO dan sebagainya, nampak macam tak berfungsi di Malaysia ni.

Tapi orang ramai yang bodoh. Bodoh sebab beriya nak mengikut buntut katak ni. Asal petik pasal ketuanan melayu, hak istimewa melayu, semua jadi takut, semua pun macam kerbau kena cucuk hidung, mengikut saja. Agak kalau ada 1000 persatuan yang gunakan dakyah sama, gunakan point sama macam tu, rasanya mereka pun mengikut jugak. Lepas tu boleh la mengutuk negara Islam lain konon tak bersatu nak halau Israel padahal diri sendiri buat benda yang sama. Bila PAS menggunakan paksi Islam untuk menyatukan seluruh Malaysia, mereka katakan PAS menggunakan Islam untuk kepentingan politik. Jangan jadi bodoh! Malaikat taknak tahu awak dulu masuk persatuan apa, awak ni bangsa apa, awak ni gaji berapa, awak ni kenapa lompat parti. Duduk bawah paksi Islam, itu sudah memadai. Yang nak buat persatuan melayu banyak-banyak buat apa. Boleh tengok sendiri kenapa kelab penyokong PAS tak ada bezakan bangsa, cina, india, asli, semua duduk bawah satu kelab. Itu pun nak dipersoalkan, konon PAS dah mula menjilat kafir, mula tunduk kepada bangsa lain, mula desperate sebab tu buat kelab penyokong. Sudah la, ko tu pekasam lagi merapu. Dok cium2 keris apehal?

.: Lepas ni takyah panggil datuk ibrahim dah..jerit je dari jauh, 'WOI, BRAHENG!' :.

4 comments:

Encik Din said...

woi braheng,kawe blajar masak asam pedas lagi bagus dari masuk perkasam.ptuih.once a toad always a toad.

kamaruladli said...

paling gua tak boleh belah bila Perkosa nak suruh buat akta tak benarkan bukan islam masuk masjid. wtf?????

Encik Din said...

who the hell they think they are?ulama'?mufti?

kahkahkah

a stupid malays who does not have any integrity in politics.

lompat sana,lompat sini.

last2, masuk mulut ular.

kahkahkah. Braheng perkosa.

eito said...

hahahaha..ini braheng mmg xsedar diri..lagi mau pekasam perkosan..saja nak tunjuk dia tak masuk umno tu sbnrnye..sebab yg undi dia dulu tu tak suka umno..kalau dia masuk umno nnt org marah..
cet-poodahhh~