Friday, October 1, 2010

Saya Umpama Pelanduk - NAJIB RAZAK



Ini adalah pelanduk a.k.a kancil. Seekor binatang berkaki kecil, berbadan bulat, berdaging nyam-nyam dan sangat lincah. Digambarkan dalam dongeng kanak-kanak sebagai seekor binatang yang sangat cerdik.


-----------------------------------sila suspens baru skroll---------------------------------




Ini adalah Mohd Najib bin Abdul Razak, perdana menteri Malaysia kelima. Disifatkan sebagai penyambung kepada huruf 'N' dalam carta perdana menteri, mempunyai anak-anak yang tidak tahan cahaya mentari di negara Malaysia lalu duduk di perantauan, mempunyai cermin di tengah kepala dan ber'suami' besar. Tidak secerdik kancil/pelanduk.



Najib: Saya umpama 'pelanduk' pada PRU 99 - mkini

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini secara tidak langsung menyalahkan pertelingkahan di antara perdana menteri keempat Tun Dr Mahathir Mohamad dengan timbalannya ketika itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai saat paling gelap sepanjang 35 tahun kerjaya politiknya.

Meskipun tidak menyebut sebarang nama, Najib berkata kemerosotan mendadak majoriti kemenangannya di parlimen Pekan pada pilihan raya umum 1999 kepada hanya 241 undi adalah diibaratkan sebagai 'gajah bersama gajah berjuang, pelanduk mati tersepit'.

"Ada masanya, saya amat kecewa dengan situasi yang bukan kerana tindakan saya sendiri.

"Dalam persekitaran seperti itu, anda menjadi mangsa keadaan atau 'collateral damage' - saya tidak tahu sama ada ia perkataan yang tepat dalam proses itu,” katanya




~hmmm...apa nak kata?

2 comments:

::eznotbirdproduction:: said...

kah kah kah. mantap bro. ada ummphh

eito said...

macam kopi longjack 3 dalam 1..betul-betul ho-liao!!