Sunday, October 3, 2010

Harga Rokok Naik Lagi daaa~

Cigarette prices to go up tomorrow

PETALING JAYA: Cigarette prices are expected to go up tomorrow by 70 sen for a pack of 20 sticks. According to a report by a Chinese daily, most 20-stick packs, which is currently sold at RM9.30, will cost RM10. Quoting sources, the daily reported that the 70 sen increase is one of the highest in recent history, with previous hikes being between 10 and 30 sen. Packs of high-grade cigarettes are expected to cost as much as RM14.
A source predicted that the price hike would cause cigarette sales to drop by 10%. -thestar

Yang ni jadi RM 10.70 = RABAK

Yang ni jadi RM 10.00 = RABAK JUGAK!



---TAPI---



YANG INI COOL AJE...


Bila harga naik, ramailah yang pasang azam nak berhenti. Lepas sebulan nai, dah mula senyap balik. Tapi bila naik lagi sekali, ulang lagi azam yang sama. Sampai bila? Ini yang kita tak tahu. Aku sendiri pun tak tahu bila aku akan berhenti merokok. Tapi mungkin satu hari nanti. Mungkin. Mungkin itu bermaksud 50-50 diantara ya dan tidak. Jadi sebarang spekulasi ditolak sama sekali.

~kalau mahal, hisap rokok daun aje. Daun dengan tembakau baru berapa sen.

3 comments:

kamaruladli said...

tahniah!

eito said...

sangaaaaapppp~
gua hisap dunhill 20..tapi kalau beli dunhill 20, tak boleh hisap 1, nnt jadi dunhill 19, dah tak jadi dunhill 20 dah..hahaha~

mesti ko cam ayat2 yg serupa ini kan?

::eznotbirdproduction:: said...

apa kata ko pau rokok orang hari2.kompem tak jadi hal.tapi at least ko kena ada 20 perokok yang berdekatan.kahkahkah